DEVELOPMENT OF THE GIFT OF CHILDREN IN THE SYSTEM ADDITIONAL EDUCATION

Authors

  • Зоя Ивановна Лаврентьева Новосибирский государственный педагогический университет

Keywords:

technology of translation, before translation, translation and after translation exercises, translation competences

Abstract

The article reveals the theoretical background and technology development of giftedness of children in the system of additional education; found that additional education opens up opportunities for the development of giftedness, focused on the narrow scientific or practical interests of the child, ensures the development of giftedness in homogeneous, but uneven-age groups, provides conditions for a non-traditional combination of different types of giftedness when creating temporary children’s research teams.

Author Biography

Зоя Ивановна Лаврентьева, Новосибирский государственный педагогический университет

доктор педагогических наук, доцент, профессор кафедры педагогики и психологии института истории, гуманитарного и социального образования

References

Гилфорд, Дж. Три стороны интеллекта задач / Дж. Гилфорд // Психология мышления. - Москва : Прогресс, 1965. - С. 433-456.

Одаренные дети / под общ. ред. Г. В. Бурменской и В. М. Слуцкого. - Москва : Прогресс, 1991. - 376 с.

Парц, О. С. Педагогические условия самореализации одаренных детей: на материале дополнительного образования : автореф. … канд. пед. наук / О. С. Парц. - Омск, 2007. - 24 с.

Никитин, А. А. Развитие детской художественной одаренности в условиях дополнительного образования : автореф. … канд. пед. наук / А. А. Никитин. - Москва, 2013. - 26 с.

Казарина, В. В. Педагогическое сопровождение развития социальной компетентности подростков с проявлениями одаренности : автореф. … канд. пед. наук / В. В. Казарина. - Москва, 2015. - 24 с.

Published

2019-03-20

Issue

Section

Педагогические науки