METHODS OF OVERCOMING LINGUISTIC INTERFERENCE AMONG PUPILS AND STUDENTS AT THE SECOND FOREIGN LANGUAGE LESSONS

Authors

  • Олег Дмитриевич Пермяков Барнаульский филиал Краевого государственного казенного общеобразовательного учреждения «Вечерняя (сменная) общеобразовательная школа № 2»; Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

young specialist, teacher of preschool education, professional development, monitoring, difficulties, educational needs

Abstract

In the article we focus on methods of linguistic interference overcoming among pupils and students at the second foreign language lessons. The author of the article shows how these methods work on some real examples from the pedagogical practice in the evening school. The author draws attention to the conditions that must be observed to ensure a high degree of effectiveness of the method. The author demonstrates the advantages of this method and comes to the conclusion that language interference overcoming is one of the key aspects in learning a second foreign language.

Author Biography

Олег Дмитриевич Пермяков, Барнаульский филиал Краевого государственного казенного общеобразовательного учреждения «Вечерняя (сменная) общеобразовательная школа № 2»; Алтайский государственный педагогический университет

учитель иностранного языка; аспирант

References

Weinreich, U. Languages in Contact, Findings and Problems / U. Weinreich. - New York, 1953. - С. 148

Published

2019-03-20

Issue

Section

Педагогические науки