MAIN DIRECTIONS OF IMPLEMENTATION OF PSYCHOLOGICAL CORRECTION OF DEPENDENT BEHAVIOR

Authors

  • Ольга Александровна Бокова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

the unified state examination, the state final attestation, the method of teaching, social studies, state educational standards

Abstract

The article considers basic approaches to the implementation of psychological and pedagogical correction of dependent behavior of young people with an emphasis on the coordinated interaction of the three elements of the rehabilitation system (rehabilitation environment, the subject of rehabilitation and group activities) and positive personality reconstruction.

Author Biography

Ольга Александровна Бокова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат психологических наук, доцент кафедры специальной педагогики и психологии

References

Батищев, В. В. Методология организации программы психотерапии и реабилитации больных с зависимостью от психоактивных веществ, имеющих низкий уровень мотивации на лечение / В. В. Батищев, Н. В. Негериш. - Москва, 2001. - 184 с.

Ваисов, С. Б. Руководство по реабилитации наркозависимых / С. Б. Ваисов, С. А. Кулаков. - Санкт- Петербург : Речь, 2006. - 240 с.

Вешнева, С. А. Современные модели реабилитации наркозависимых / С. А. Вешнева, Р. В. Бисалиев // Наркология. - 2008. - № 1.- С. 55-61.

Published

2019-03-20

Issue

Section

Психологические науки