REFLEXIVE APPROACH TO THE METHODICAL TRAINING OF A FOREIGN LANGUAGE TEACHER

Authors

  • Марина Владимировна Кноль Карагандинский государственный университет им. академика Е.А. Буктова

Keywords:

character, speech characterization, methods of character drawing, language and graphic means, creolized text

Abstract

The paper discusses a reflective approach to foreign language teacher education. It intends to emphasise a phenomenon of reflection as a meaningful component of professional higher education. The applicability of innovative reflective methods in teacher training is being analysed.

Author Biography

Марина Владимировна Кноль, Карагандинский государственный университет им. академика Е.А. Буктова

старший преподаватель кафедры иностранных языков

References

Типовая учебная программа специальности 050119 «Иностранный язык: два иностранных языка». - Алматы : Казахский университет международных отношений и мировых языков им. Абылай Хана, 2007. - С. 5.

Wallace, М. Training Foreign Language Teachers / М. Wallace. - Cambridg : Cambridge University Press, 1991. - 180 p.

Философский энциклопедический словарь. - Mосква : Советская энциклопедия, 1983. - 840 с.

Локк, Дж. Избранные философские произведения / Дж. Локк. - Москва : Мысль, 1960. - Т. 1. - 302 с.

Кант, И. Сочинения / И. Кант. - Москва : Мысль, 1966. - Т. 5. - 220 с.

Дьюи, Дж. Психология и педагогика мышления / Дж. Дьюи ; пер. с англ. Н. М. Никольской. - Москва : Совершенство, 1997. - 568 с.

Таубаева, Ш. T. Введение в методологию и методику педагогического исследования : учебное пособие / Ш. Т. Таубаева. - Туркестан : Туран, 2007. - 190 с.

Kolb, D. Experiential Learning as the Science of Learning and Development. Englewood Cliffs / D. Kolb. - New Jork : Prentice Hall, 1984. - P. 42.

Andrews, S. Teacher Language Awareness / S. Andrews. - Cambridge : Cambridge University Press, 2007. - P. 29.

Левин, К. Динамическая психология / К. Левин. - Москва : Смысл, 2001. - 547 с.

Burns, A. Action Research in Second Language Teacher Education / А. Burns // The Cambridge Guide to Second Language Teacher Education. - Cambridge : Cambridge University Press, 2009. - 325 p.

Published

2019-09-17

Issue

Section

Педагогические науки