PSYCHOLOGICAL WELLBEING OF GIFTED TEENAGERS FROM RURAL AREAS
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-1-65-68Keywords:
gifted teenager, rural school, psychological wellbeingAbstract
The article reveals the relevance of the study of psychological well-being of gifted adolescents from rural areas. The article provides the results of the study of self-perception, self-esteem, attitudes of adolescents to parents, school, and the surrounding, as well as to rules and guidelines. The necessity of creating a system of psychological and pedagogical support of gifted adolescents in educational institutions of rural areas is discussed.References
Федеральный проект «Успех каждого ребенка». URL: https://edu.gov.ru/national-project (дата обращения: 03.02.2020).
Рабочая концепция одаренности. М.: Магистр, 1998.
Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей. М.: Академия, 2002. 320 с.
Лейтес Н. С. Возрастная одаренность школьников. М.: Academia, 2001. 320 с.
Личко А. Е. Психопатии и акцентуации характера у подростков / под ред. Ю. Б. Гиппенрейтер, В. Я. Романова. СПб: Речь, 2009. 256 с.
Выготский Л. С. Собр. соч.: в 6 т. М.: Педагогика, 2012. 485 с.
Обухова Л. Ф. Возрастная психология. М.: Юрайт, 2013. 460 с.
Downloads
Published
2020-04-15
Issue
Section
Психологические науки: Педагогическая психология