DESIGNING THE CONTENT OF MASTER’S PROGRAM “MANAGEMENT OF THE SYSTEM OF ADDITIONAL EDUCATION” BASED ON PROFESSIONAL STANDARDS
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-2-29-33Keywords:
additional education, teacher’s professional standard, types of professional tasks, generalized employment function, social and educational activities in the field of additional education, designing a basic professional educational programAbstract
The article presents the analysis of regulatory documents in the professional training of an additional education teacher. The priority areas of socio-pedagogical activity in the field of additional education of children are disclosed. The role of professional standards in the design of the content of the master’s program 44.04.01. Pedagogical education “Management of the system of additional education” is defined. The results of the diagnostics of readiness to fulfill employment functions dealing with “Ensuring interaction with parents (legal representatives) of students who master an additional general educational program when solving problems of training and education” are highlighted.References
Об утверждении профессионального стандарта «Педагог дополнительного образования детей и взрослых»: Приказ Минтруда России от 08.09.2015 № 613н (зарег. в Минюсте России 24.09.2015 № 38994). URL: http:// www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_186767/ (дата обращения 13.03.2020).
Паспорт национального проекта «Образование» (утв. президиумом Совета при Президенте РФ по стратегическому развитию и национальным проектам, протокол от 24.12.2018 № 16). URL: http://www.consultant.ru/ document/cons_doc_LAW_319308/ (дата обращения 19.02.2020).
Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования - магистратура по направлению подготовки 44.04.01 Педагогическое образование: Приказ Минобрнауки России от 22.02.2018 № 126 (зарег. в Минюсте России 15.03.2018 № 50361). URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_293566/ (дата обращения: 13.03.2020).