MANAGING WORK WITH PRODESSIONAL VOCABULARY IN ENGLISH CLASSES AT A GRADUATE SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-2-34-39Keywords:
English, professionally oriented vocabulary, special texts, professional communication, professional competenceAbstract
The article is devoted to teaching English at a graduate school in nonlinguistic specialties. The authors consider some techniques that can be applied to master professional vocabulary and to form required Foreign language proficiency while working with scientific articles.References
Методика обучения иностранным языкам / Н. И. Гез [и др.]. М.: Высшая школа, 1992. 373 с.
Теоретические основы методики обучения иностранным языкам / под ред. А. А. Климентенко, А. А. Миролюбова. М.: Педагогика, 2007. 456 с.
Пассов Е. И. Основы методики обучения иностранным языкам. М.: Русский язык, 1997. 216 с.
Супрун А. Е. Некоторые свойства учебного словаря и словарь для обучающего // Проблемы учебной лексикографии и обучения лексике. М., 1978. С. 43-47.
Воронушкина О. В. Профессионально ориентированное обучение иностранному языку студентов неязыковых специальностей АлтГПУ // Вестник Алтайского государственного педагогического университета. 2018. № 3 (36). С. 17-26.
Teachers Special Education. URL: http://docplayer.net/8069357-Http-www-bls-gov-oco-ocos070-htm-teachers-special-education.html (дата обращения: 06.02.2020).