MANAGING WORK WITH PRODESSIONAL VOCABULARY IN ENGLISH CLASSES AT A GRADUATE SCHOOL

Authors

  • O. V. Voronushkina Altai State Pedagogical Univetsity
  • E. N. Semenchina Altai State Pedagogical Univetsity

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-2-34-39

Keywords:

English, professionally oriented vocabulary, special texts, professional communication, professional competence

Abstract

The article is devoted to teaching English at a graduate school in nonlinguistic specialties. The authors consider some techniques that can be applied to master professional vocabulary and to form required Foreign language proficiency while working with scientific articles.

Author Biographies

O. V. Voronushkina, Altai State Pedagogical Univetsity

кандидат филологических наук, доцент, зав. кафедрой иностранных языков

E. N. Semenchina, Altai State Pedagogical Univetsity

кандидат филологических наук, доцент, кафедра иностранных языков

References

Методика обучения иностранным языкам / Н. И. Гез [и др.]. М.: Высшая школа, 1992. 373 с.

Теоретические основы методики обучения иностранным языкам / под ред. А. А. Климентенко, А. А. Миролюбова. М.: Педагогика, 2007. 456 с.

Пассов Е. И. Основы методики обучения иностранным языкам. М.: Русский язык, 1997. 216 с.

Супрун А. Е. Некоторые свойства учебного словаря и словарь для обучающего // Проблемы учебной лексикографии и обучения лексике. М., 1978. С. 43-47.

Воронушкина О. В. Профессионально ориентированное обучение иностранному языку студентов неязыковых специальностей АлтГПУ // Вестник Алтайского государственного педагогического университета. 2018. № 3 (36). С. 17-26.

Teachers Special Education. URL: http://docplayer.net/8069357-Http-www-bls-gov-oco-ocos070-htm-teachers-special-education.html (дата обращения: 06.02.2020).

Published

2020-06-04

Issue

Section

Педагогические науки: Теория и методика профессионального образования