THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL FOREIGN LANGUAGE TEACHER S’ COMPETENCES IN THE PROCESS OF CONTEXTUAL LEARNING

Authors

  • S. V. Kustova Altai State Pedagogical Univetsity

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-2-45-50

Keywords:

professional foreign language teachers’ competences, foreign communication, contextual education, professional identity, pedagogical activity

Abstract

The article considers the problem of the development of professional foreign language teachers’ competences of TEFL students. The author suggests the use of contextual technology for teaching English in order to transform students’ educational and cognitive activities into professional. The author provides the analysis of the peculiarities of the students taking themselves as a professional, teaching activities as a way of self-realization and adoption of the value system of pedagogical activity. The article proves that the theory and technology of contextual education, allow to transform the TEFL students’ educational activities into professional ones, with their gradual awareness of their pedagogical professional identity.

Author Biography

S. V. Kustova, Altai State Pedagogical Univetsity

кандидат педагогических наук, доцент, кафедра английского языка

References

Осипенко С. А. Педагогическое содействие развитию эвристической компетенции у математиков // Современные проблемы науки и образования. 2015. № 4. URL: http://science-education.ru/ru/article/view?id=20720 (дата обращения: 09.04.2020).

Раскачкина Е. В. Ценностно-смысловые компетенции личности как интегративная категория современной педагогической теории и практики // Сибирский педагогический журнал. 2011. № 1. С. 161-167.

Вербицкий А. А. Контекстное обучение в компетентностном подходе // Высшее образование в России. 2006. № 11. С. 39-46.

Формирование профессиональных компетенций в процессе изучения курса «Процессы и аппараты химической технологии» / А. В. Клинов, В. В. Бронская, Т. В. Игнашина и др. // Современные наукоемкие технологии. 2018. № 2. С. 122-126.

Юрова О. А. Подготовка учителей иностранного языка в свете контекстного подхода // Вестник Таганрогского института им А. П. Чехова. 2015. № 2. С. 251-256.

Поваренков Ю. П. Психологическая характеристика профессиональной идентичности субъекта труда // Вестник КГУ им. Н. А. Некрасова. 2014. Т. 20. С. 9-15.

Личность и ее свойства: практикум / С. Д. Некрасов и др. Краснодар, 2017. 11 с.

Щербатых Л. Н. Профессиограмма учителя иностранных языков, работающего с лингвистически одаренными детьми // Вестник Московского университета им. С. Ю. Витте. Сер. 3: Педагогика. Психология. Образовательные ресурсы и технологии. 2012. № 1. С. 32-35.

Published

2020-06-04

Issue

Section

Педагогические науки: Теория и методика профессионального образования