BOARD GAME RULES CREOLIZED TEXT AS A MOTIVATION TOOL OF A MODERN TEACHER

Authors

  • T. A. Kulakova Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-3-14-20

Keywords:

creolized text, polycode text, board games rules, motivation, nonverbal element, text functions

Abstract

The article focuses on creolized text in general and describes the main features of board games rules as inhomogeneous texts belonging to this type. The article supplies the examples of nonverbal elements used in board games rules such as graphic design of the verbal part of the text, different pictures, photos, schemes and video. Creolized texts of board games rules may contain only one nonverbal element or there may be a combination of them. This research considers the functioning of such texts and the possibility for them to be used as a motivational means while teaching children.

Author Biography

T. A. Kulakova, Altai State Pedagogical University

кандидат филологических наук, доцент кафедры английского языка, лингвистический институт

References

Brinker K. Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin, 1992. 163 S.

Бернацкая А. А. К проблеме «креолизации» текста: история и современное состояние // Речевое общение: Специализированный вестник. Красноярск: КГУ, 2000. Вып. 3 (11). С. 104-110.

Михеев А. В. О некоторых типах взаимодействия изображения и текста // Типы коммуникации и содержательный аспект языка. М., 1987. C. 191-199.

Протченко А. В. Типологические и функционально-стилистические характеристики англоязычного путеводителя: автореф. дис. … канд. филол. наук. Самара, 2006. С. 15-22.

Большиянова Л. М. Вербальное сопровождение фотоизображения в современной британской прессе: содержание и структура: автореф. дис. … канд. филол. наук. Л., 1986. 17 с.

Пойманова О. В. Семантическое пространство видеовербального текста: автореф. дис. … канд. филол. наук. М., 1997. 24 с.

Ейгер Г. В. К построению типологии текстов // Лингвистика текста: материалы науч. конф. при МГПИИЯ им. М. Тореза. М., 1974. Ч. 1. С. 103-110.

Сорокин Ю. А., Тарасов Е. Ф. Креолизованные тексты и их коммуникативная функция // Оптимизация речевого воздействия. М., 1990. С. 180-186.

Педагогическая лингвистика: учеб. пособие для студентов высших учебных заведений / А. Р. Габидуллина. Горловка, 2011. 157 с.

Published

2020-09-24

Issue

Section

Педагогические науки: Общая педагогика, история педагогики и образования