CAMP COUNSELOR TRAINING TO WORK DURING AN INCLUSIVE CAMP SESSION IN A CHILDREN’S HEALTH CAMP

Authors

  • Yu. V. Aleeva Altai State Pedagogical University
  • V. V. Erokhin Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-3-30-33

Keywords:

inclusive education, counselor training, children with disabilities

Abstract

This article shows the importance of training counselors to work during an inclusive camp session. The specifics of inclusive education and its principles are revealed. Methods, technologies and activities for training counselors to work with children with disabilities are defined. The results of a study of the counselors’ attitude to the system of inclusive education and upbringing in a children’s recreation camp are presented.

Author Biographies

Yu. V. Aleeva, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент, институт психологии и педагогики

V. V. Erokhin, Altai State Pedagogical University

старший преподаватель, институт психологии и педагогики

References

Давыдова Л. Н. Инклюзивное образование и нравственные взаимоотношения: грани одной проблемы: монография. М.: Ленанд, 2018. 200 с.

Зайцев Д. В., Зарецкий В. К. Десять конференций по проблемам развития особенных детей - десять шагов от инновации к норме // Психологическая наука и образование. 2005. № 1. С. 83-95.

Красило А. И. Инклюзивное образование: методические проблемы и практические рекомендации. М.: Изд-во Московского психолого-социального университета, 2016. 186 с.

Published

2020-09-24

Issue

Section

Педагогические науки: Теория и методика профессионального образования