STUDENTS’ SUPPORTIVE STUDY-NOTES AS A STRATEGY FOR IMPROVING THEIR PROFICIENCY LEVEL IN THE COURSE “LIFE SAFETY”
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-3-39-42Keywords:
supportive study-notes, supportive signal, students, life safety, proficiency level, would-be professional, methodology, freshmen, higher professional educationAbstract
This article presents some best practices of using the methodology of supportive study-notes for students introduced by V.F. Shatalov in teacher-training higher education. The article describes the pedagogical experiment based on supportive study-notes for first-year students in the university course “Life Safety”.References
Эрганова Н. Е. Методика профессионального обучения: учеб. пособие. Екатеринбург: Изд-во Рос. гос. проф. пед. ун-та, 2004. 150 с.
Джуринский А. Н. Сравнительная педагогика: учебник для магистров. Люберцы: Юрайт, 2016. 440 c.
Кузнецов В. В. Общая и профессиональная педагогика: учебник и практикум для прикладного бакалавриата. М.: Юрайт, 2019. 156 с.
Шаталов В. Ф. Эксперимент продолжается. М.: Педагогика, 1989. 206 с.
Калмыкова Н. В., Петряева С. Ф. Опорный конспект как один из способов представления учебной информации // Молодой ученый. 2015. № 11.1. С. 53-58.
Леонтьев А. Н. Развитие памяти. Экспериментальное исследование высших психических функций. М.; Л.: Учпедгиз, 1931. 278 с.
Крепша Н. В. Безопасность жизнедеятельности: учеб. пособие для иностранных студентов. Томск: Изд-во Томского политех. ун-та, 2014. 198 с.
Положение о балльно-рейтинговой системе. URL: https://old.altspu.ru/norm/norm_files/2063-uchebnaya-deyatelnost.html (дата обращения: 20.03.2020).