The development of cognitive activity of students in the process of learning the choral arrangement
Abstract
In this article, the problem of the development of independent work of students in the course of training in choral arrangement is considered. The main levels of cognitive activity identified and their practical importance revealed. The importance of skills for independent use revealed by students of the gained knowledge in solving complicated artistic and performing tasks.References
Огородников, И. Педагогика/И. Огородников. -М.: Просвещение, 1968. -С. 162.
Выготский, Л. Проблема обучения и умственного развития в школьном возрасте/Л. Выготский//Избр. психологические исследования. -М., 1950. -С. 55.
Беспалько, В. Некоторые вопросы педагогики высшего образования/В. Беспалько. -Рига, 1972. -С. 20.
Узнадзе, Д. Экспериментальные основы психологии установки/Д. Узнадзе. -Тбилиси: Изд-во АН СССР, 1961. -С. 41.
Назайкинский, Е. О психологии музыкального восприятия/Е. Назайкинский. -М.: Музыка, 1972.
Земцовский, И.И. Фольклор и композитор. Теоретические этюды/И.И. Земцовский. -Л.: Сов. композитор, 1977. -С. 176.
Downloads
Published
2015-03-11
Issue
Section
Опыт и проблемы подготовки педагогических кадров в трансграничном пространстве