MONITORING AS AN EFFECTIVE TECHNOLOGY OF INFORMATION SUPPORT FOR THE ACTIVITIES OF PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2021-3-7-15Keywords:
training, undergraduates, monitoring, preschool educational organization, manager, teachers, quality of education, pedagogical designerAbstract
The article deals with topical issues of monitoring the quality of preschool education. It analyzes the use of the model and the pedagogical constructor for monitoring the quality of preschool education in training future managers of preschool educational organizations.References
Концепция мониторинга качества дошкольного образования Российской Федерации. М.: Национальное образование, 2020. 48 с.
Майоров А. Н. Мониторинг в образовании. Ульяновск, 2005. 424 с.
Богославец Л. Г., Майер А. А. Управление качеством дошкольного образования: методическое пособие. М., 2012. 126 с.
Яковлева Г. В. Оценка качества дошкольного образования // Современное педагогическое образование. 2020. № 5. С. 195-199.
Коротков Э. М. Управление качеством образования. М., 2007. 320 с.
Богославец Л. Г. Мониторинг эффективности управления дошкольной образовательной организацией на основе мотивационно-программно-целевого управления // Евразийское научное объединение. 2021. № 1. С. 508-514.
Организация внутренней системы оценки качества образования / О. Скоролупова. М.: ТЦ «Сфера», 2019. 79 с.