MONITORING AS AN EFFECTIVE TECHNOLOGY OF INFORMATION SUPPORT FOR THE ACTIVITIES OF PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS

Authors

  • L.G. Bogoslavets Altai State Pedagogical University
  • O.I. Davydova Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2021-3-7-15

Keywords:

training, undergraduates, monitoring, preschool educational organization, manager, teachers, quality of education, pedagogical designer

Abstract

The article deals with topical issues of monitoring the quality of preschool education. It analyzes the use of the model and the pedagogical constructor for monitoring the quality of preschool education in training future managers of preschool educational organizations.

Author Biographies

L.G. Bogoslavets, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент

O.I. Davydova, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент, заведующий кафедрой дошкольного и дополнительного образования

References

Концепция мониторинга качества дошкольного образования Российской Федерации. М.: Национальное образование, 2020. 48 с.

Майоров А. Н. Мониторинг в образовании. Ульяновск, 2005. 424 с.

Богославец Л. Г., Майер А. А. Управление качеством дошкольного образования: методическое пособие. М., 2012. 126 с.

Яковлева Г. В. Оценка качества дошкольного образования // Современное педагогическое образование. 2020. № 5. С. 195-199.

Коротков Э. М. Управление качеством образования. М., 2007. 320 с.

Богославец Л. Г. Мониторинг эффективности управления дошкольной образовательной организацией на основе мотивационно-программно-целевого управления // Евразийское научное объединение. 2021. № 1. С. 508-514.

Организация внутренней системы оценки качества образования / О. Скоролупова. М.: ТЦ «Сфера», 2019. 79 с.

Published

2021-10-01

Issue

Section

Педагогические науки: Общая педагогика, история педагогики и образования