THE FORMATION OF THE SOCIO-PEDAGOGICAL COMPETENCEOF THE CAMP-COUNSELORS IN THE CAMP-COUNSELOR TRAINING SCHOOL “LEAD!”

Authors

  • Yulia V. Aleeva Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2022-2-25-32

Keywords:

camp-counselor, socio-pedagogical competence, components of socio-pedagogical competence of camp-counselors, camp-counselor training program, methods, forms and means of camp-counselor training, levels of camp-counselors’ socio-pedagogical competence formation

Abstract

The paper deals with the problem of the formation of the social and pedagogical competence of camp-counselors in the camp-counselor training school. In the composition of the socio-pedagogical competence of camp-counselors cognitive, personal and technological components are determined. The levels of formation of camp-counselors’ socio-pedagogical competence are presented as basic, imitative and creative. The content of the camp-counselor training program is analyzed from the standpoint of socio-pedagogical competence with the presentation of forms, methods and means of training. The author presents and analyzes the data of an empirical study of the levels of camp-counselors’ socio-pedagogical competence formation.

Author Biography

Yulia V. Aleeva, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент, кафедра общей и социальной педагогики

References

Приказ Министерства труда и социальной защиты РФ «Стандарт специалиста, участвующего в организации деятельности детского коллектива (вожатого)». № 840н от 25 декабря 2018 г. URL: https://base.garant.ru/72150204/(дата обращения: 24.01.2022).

Чагина Н. С. Педагогическое обеспечение процесса формирования социально-педагогической компетентности вожатого // Вестник университета РАО. 2008. № 2. С. 106-108.

Егорова Ю. Н. Самоопределение студентов в специализации деятельности социального педагога: дис. … канд. пед. наук. Оренбург, 2000. 182 с.

Published

2022-06-24

Issue

Section

Педагогические науки: Методология и технология профессионального образования