ANALYSIS OF YUGRA STATE UNIVERSITY STUDENTS’ DIGITAL FOOTPRINT

Authors

  • Olga V. Samarina Yugra State University
  • Valery А. Samarin Yugra State University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2022-1-30-35

Keywords:

digital footprint, education, higher education, digitalization of education, information technology in education

Abstract

The article deals with the search and analysis of Ugra State University students’ digital footprint. The concept of a student’s digital footprint and the potential of its application in the educational process are considered. The authors describe the process of searching for the digital footprint of Yugra State University students who major in “Software Engineering” and “Informatics and Computer Engineering”. The analysis and systematization of the obtained digital footprint data has been carried out. The approach to the study of the students’ digital footprint presented in the work can be applied in improving the quality of education and the prospects for using information technologies in higher education.

Author Biographies

Olga V. Samarina, Yugra State University

кандидат физико-математических наук, доцент, институт цифровой экономики

Valery А. Samarin, Yugra State University

кандидат физико-математических наук, доцент, институт цифровой экономики

References

Мантуленко В. В. Перспективы использования цифрового следа в высшем образовании // Самарский государственный экономический университет. 2020. № 3-1. С. 32-42.

Степаненко А., Фещенко А. «Цифровой след» студента: поиск, анализ, интерпретация // Открытое и дистанционное образование. 2017. № 4 (68). C. 58-62.

Третьяков В., Слюсарчук Ф., Комиссаров А. Ключ к двери в новое образование. URL: https://indicator.ru/mathematics/klyuch-k-dveri-v-novoe-obrazovanie.htm (дата обращения: 15.02.2022).

Published

2022-03-05

Issue

Section

Педагогические науки: Методология и технология профессионального образования