THE INTERPRETATION OF STUDENTS’ EDUCATIONAL ACTIVITIES

Authors

  • Ksenia S. Lebedeva Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2022-2-17-20

Keywords:

educational activity, university students, humanitarian approach, competent model of education, organization of educational activity

Abstract

The purpose of this article is to study the interpretation of the essence of educational activities of university students from the point of view of different understanding of this concept by different subjects of the educational process. The author provides the results of the questionnaire of students of a pedagogical university, conducted in 2013-2014 and in 2022. Based on their comparative analysis, conclusions are made about the changes in the way the students interpret their own educational activities, as well as about the need to develop new training and assessment technologies at the university.

Author Biography

Ksenia S. Lebedeva, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент кафедры теории и методики начального образования

References

Об образовании в Российской Федерации: Федеральный закон № 273-ФЗ от 29.12.2012 (с изменениями от 30.12.2021). URL: https://legalacts.ru/doc/273_FZ-ob-obrazovanii/(дата обращения: 06.03.2022).

Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 44.03.01 «Педагогическое образование» (квалификация (степень) «бакалавр»): приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 22 февраля 2018 г. № 121, с изм. № 1456 от 26.11.2020. URL: https://fgos.ru/fgos/fgos-44-03-01-pedagogicheskoe-obrazovanie-121/(дата обращения: 06.03.2022).

Запесоцкий А. С. Методологические и технологические основы образовательной деятельности. СПб., 2007. 452 с.

Теоретические вопросы образования: хрестоматия / сост. под ред.: М. А. Гусаковского, А. А. Полонникова, А. М. Корбута. Минск: БГУ, 2013. URL:http://elib.bsu.by/handle/123456789/104694 (дата обращения: 18.12.2021).

Переход к Открытому образовательному пространству. Ч. 1. Феноменология образовательных инноваций: коллективная монография / под ред. Г. Н. Прозументовой. Томск : Изд-во Томского ун-та, 2005. 484 с.

Published

2022-06-24

Issue

Section

Педагогические науки: Общая педагогика, история педагогики и образования