INTERDISCIPLINARY APPROACH TO DESIGNING LABORATORY COURSE CONTENT FOR DATABASE LIFE CYCLE DISCIPLINES
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2025-2-38-45Keywords:
database design, study of database design methodology, design life cycleAbstract
This study examines the development of professional competencies through an interdisciplinary approach to designing laboratory course content for database-related disciplines, including “Design Workshop”, “Information Systems Design” and “Databases”, as well as industrial practice within the “03.09.03 Applied Informatics” curriculum. The research analyzes the core professional educational program, identifies key competencies, and proposes a methodology for structuring interdisciplinary laboratory coursework based on database life cycle technology. The presented approach integrates theoretical knowledge with practical skills development across related disciplines, offering a comprehensive framework for curriculum design in applied informatics education.References
Рынок систем управления и обработки данных в Российской Федерации: текущее состояние и перспективы развития. URL: https://www.csr.ru/upload/iblock/26a/swogkcus54ne2jaqcn5r98cq8hiu4d3p.pdf (дата обращения: 22.04.2025).
Крёнке Д. Теория и практика построения баз данных. 8-е изд. СПб.: Питер, 2006. 800 с.
Когаловский М. Р. Энциклопедия технологий баз данных. М.: Финансы и статистика, 2002. 800 с.
Дейт К. Дж. Введение в системы баз данных. 7-е изд. М.: Вильямс, 2001. 1072 с.
Одинцов И. О. Профессиональное программирование. Системный подход. СПб.: БХВ-Петербург, 2002. 512 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Для публикации статьи в журнале «Вестник Алтайского государственного педагогического университета» автору необходимо заключить лицензионный договор с федеральным государственным бюджетным образовательным учреждением высшего образования «Алтайский государственный педагогический университет» (ФГБОУ ВО «АлтГПУ»).