The specific organization of pedagogical practice in the training of primary school teachers in the education program bachelor of applied

Authors

  • Любовь Андреевна Никитина Алтайский государственный педагогический университет

Abstract

The focus of higher education on the practical component in the training of future teachers is reflected in the new curriculum the applied baccalaureate. Of critical importance is the organization of pedagogical practice: changing forms of interaction between participants, mastering trained professional competencies, building the future teachers of the ways of organization of joint educational activities, development of research procedures in the study of the problems of school practice.

Author Biography

Любовь Андреевна Никитина, Алтайский государственный педагогический университет

доктор педагогических наук, доцент кафедры теории и методики начального образования

References

Сергеев, Н.К. Педагогическое образование: поиск инновационной модели/Н.К. Сергеев//Педагогика. -2010. -№ 5. -С. 66-73.

Слободчиков, В.И. Антропология образования: её возможность и действительность/В.И. Слободчиков//Психология обучения. -2007. -№ 1. -С. 4-10.

Щедровицкий, Г.П. Система педагогических исследований (методологический анализ). Педагогика и логика/Г.П. Щедровицкий. -М.: Касталь, 1992. -200 с.

Published

2015-10-22

Issue

Section

Управление развитием социальной системы образования