Home education as an institution of socialization and individualization of infants and preschool children

Authors

  • Алла Николаевна Ганичева Московский городской педагогический университет

Keywords:

psychology and pedagogical competence, the professional standard of the teacher, psychology and pedagogical orientation

Abstract

The process of education in the family is associated with the activities of not only the parents as the primary socialization agents, but also to the activities of the special guest expert - the governor, whose activities are included in the active practice of the Russian family. The article reveals the basic problem of domestic education and suggests some solutions.

Author Biography

Алла Николаевна Ганичева, Московский городской педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент

References

Толстых, Т.И. Семья как институт социализации ребенка // Семейная психология и семейная терапия. – 2004. – № 4.

– С. 29–31.

Кон, И.С. Ребенок и общество / И.С. Кон. – М. : Академия, 2003. – 336 с.

Ганичева, А.Н. Особенности развития образовательно-воспитательной системы в России: историко-педагогические аспекты становления гувернерства : монография / А.Н. Ганичева. – М. : ИМСГС, 2005. – 106 с.

Ганичева, А.Н. Гувернерство на новом этапе его развития в современной России : информ.-аналит. журн. / А.Н. Ганичева. – М. : Вестник МГПУ. – 2010. – № 1 (11). – С. 99–112.

Мустаева, Ф.А. Социализация личности ребенка в семье : монография / Ф.А. Мустаева. – Магнитогорск : МаГУ, 2008. – 152 с.

Published

2015-10-22

Issue

Section

Педагогика и психология непрерывного образования и проблемы социализации личности