Creative collaboration of teacher and student in the process of carrying out preparation in class of fоrтеpiаhо in system of higher мusic-pеdagоgical education

Authors

  • Наталья Владимировна Константинова Алтайская государственная академия культуры и искусств

Keywords:

literary reading, text analysis, a work of art

Abstract

In this article the pedagogical terms of creative collaboration of teacher and students are considered in the class of fortepiano in the system of higher мusic-pеdagоgical education, to that behave: support for the students of steady professional interest in the class of фортепиано by creation pedagogical of comfort creative environment; support for the students of steady professional interest in the class of fortepiano by creation pedagogical of comfort creative environment; democratic style of pedagogical communication, in that a dialogue is sent to the joint search and becomes mutual studies, basis of creative collaboration of direct participants of process of education at higher school; pedagogical guidance by carrying out activity of students, that will orient them on future professionally-pedagogical activity; development of independence of students to mastering, analysis and generalization of knowledge, abilities and skills, got in the process of educating to playing the fortepiano.

Author Biography

Наталья Владимировна Константинова, Алтайская государственная академия культуры и искусств

кандидат педагогических наук, доцент

References

Краткий педагогический словарь : учебное справочное пособие / Г. А. Андреева, Г. С. Вяликова, И. А. Тютькова. — М. : В. Секачёв, 2005. — 181 с.

Коджаспирова, Г. М. Педагогический словарь: для студентов высш. и сред. пед. учеб. заведений / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. — М. : Академия, 2003. — 176 с.

Ларисова, И. А. Педагогически комфортная среда как средство формирования творческой самореализации подростков во внеурочной деятельности [Электронный ресурс] / И. А. Ларисова. — Режим доступа: http: // www.rae.ru

Шамаева, Р. М. Реализация креативного цикла в музыкальном образовании / Р. М. Шамаева // Вестник Таджикского на- ционального университета. Серия гуманитарных наук. — Душанбе : Сино, 2014. — № 3/2 (132). — С. 249—253.

Бочкарёв, Л. Л. Психология музыкальной деятельности / Л. Л. Бочкарёв. — М. : Институт психологии РАН, 1981. — 352 с.

Сенько, Ю. В. Гуманитарные основы педагогического образования: курс лекций : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. — М. : Академия, 2000. — 240 с.

Баскакова, Н. П. Опыт кафедры музыкального образования по применению технологии тьюторского сопровождения в профессиональном образовании учителей музыки / Н. П. Баскакова // Опыт, тенденции и перспективы многоуровневой подготовки кадров в сфере культуры и искусств : материалы ХII всероссийской научно-методической конференции (с международным участием) (Барнаул, 2 апреля 2012 г.) / редкол.: А. С. Кондыков [и др.]; Алт. гос. акад. культуры и искусств. — Барнаул : Изд-во Алт. гос. акад. культуры и искусств, 2012. — С. 14—18.

Published

2015-10-22

Issue

Section

Педагогика и психология непрерывного образования и проблемы социализации личности