Creative collaboration of teacher and student in the process of carrying out preparation in class of fоrтеpiаhо in system of higher мusic-pеdagоgical education
Keywords:
literary reading, text analysis, a work of artAbstract
In this article the pedagogical terms of creative collaboration of teacher and students are considered in the class of fortepiano in the system of higher мusic-pеdagоgical education, to that behave: support for the students of steady professional interest in the class of фортепиано by creation pedagogical of comfort creative environment; support for the students of steady professional interest in the class of fortepiano by creation pedagogical of comfort creative environment; democratic style of pedagogical communication, in that a dialogue is sent to the joint search and becomes mutual studies, basis of creative collaboration of direct participants of process of education at higher school; pedagogical guidance by carrying out activity of students, that will orient them on future professionally-pedagogical activity; development of independence of students to mastering, analysis and generalization of knowledge, abilities and skills, got in the process of educating to playing the fortepiano.References
Краткий педагогический словарь : учебное справочное пособие / Г. А. Андреева, Г. С. Вяликова, И. А. Тютькова. — М. : В. Секачёв, 2005. — 181 с.
Коджаспирова, Г. М. Педагогический словарь: для студентов высш. и сред. пед. учеб. заведений / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. — М. : Академия, 2003. — 176 с.
Ларисова, И. А. Педагогически комфортная среда как средство формирования творческой самореализации подростков во внеурочной деятельности [Электронный ресурс] / И. А. Ларисова. — Режим доступа: http: // www.rae.ru
Шамаева, Р. М. Реализация креативного цикла в музыкальном образовании / Р. М. Шамаева // Вестник Таджикского на- ционального университета. Серия гуманитарных наук. — Душанбе : Сино, 2014. — № 3/2 (132). — С. 249—253.
Бочкарёв, Л. Л. Психология музыкальной деятельности / Л. Л. Бочкарёв. — М. : Институт психологии РАН, 1981. — 352 с.
Сенько, Ю. В. Гуманитарные основы педагогического образования: курс лекций : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. — М. : Академия, 2000. — 240 с.
Баскакова, Н. П. Опыт кафедры музыкального образования по применению технологии тьюторского сопровождения в профессиональном образовании учителей музыки / Н. П. Баскакова // Опыт, тенденции и перспективы многоуровневой подготовки кадров в сфере культуры и искусств : материалы ХII всероссийской научно-методической конференции (с международным участием) (Барнаул, 2 апреля 2012 г.) / редкол.: А. С. Кондыков [и др.]; Алт. гос. акад. культуры и искусств. — Барнаул : Изд-во Алт. гос. акад. культуры и искусств, 2012. — С. 14—18.