Using techniques and methods of interactive education when studying the topic «Designing universal study actions»

Authors

  • Алсу Рафаэловна Файзуллина Тюменский областной государственный институт развития регионального образования

Keywords:

Culture of interpersonal relationships, prevention, tips on preventing pedagogical conflicts

Abstract

The article is devoted to the problem of training of modern teacher to work in the new conditions — in the conditions of implementation of standards. It defines the concept “interactive learning”, describes the tasks and principles of interactive learning, gives the examples of using of methods and techniques of interactive learning.

Author Biography

Алсу Рафаэловна Файзуллина, Тюменский областной государственный институт развития регионального образования

кандидат педагогических наук, доцент кафедры педагогики и андрагогики

References

Боровских, А.В. Надпредметное содержание школьного образования / А.В. Боровских, Н.Х. Розов // Педагогика. — 2014. — №1. — С. 3—14.

Губанова, Т.В. Опыты мыследеятельностной педагогики / Т.В. Губанова. — М., 1998.

Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе: от действия к мысли : пособие для учителя / А.Г. Асмолов, Г.В. Бумеранская, И.А. Володарская, и др. — М., 2008.

Черкасова, И.И. Интреактивная педагогика : учебно-методическое пособие / И.И. Черкасова, Т.А. Яркова. — СПб. : НОУ «Экспресс», 2012. — 172 с.

Published

2015-10-22

Issue

Section

Педагогика и психология непрерывного образования и проблемы социализации личности