Features self-educational activity of students of higher technical education in the study of mathematical disciplines
Keywords:
Mongolia, educational system, preschool education, secondary education, higher educationAbstract
In the article analyzed the essence of the concepts of «independent work of students» and «self-educational activities», revealed the difference between them. A sightseeing characteristic components of the structure of self-activity of students of higher technical education establishments, which may be carried out in the study of mathematical disciplines. The authors examines the logic of self-organization activities, offers characteristic causative-oriented, information and practice- stimulating creative stages of self, suggests methods of self-educational students based on the characteristics of each of these stages, mathematical discipline.References
Богоявленский, Д.Н. Психология усвоения знаний в школе / Д.Н. Богоявленский, Н.А. Менчинская. – М., 1959. – 183 с.
Зак, А.З. Развитие теоретического мышления у младших школьников / А.З. Зак. – М., 1984. – 287 с.
Калмыкова, З.И. Продуктивное мышление как основа обучаемости / З.И. Калмыкова. – М., 1981. – 295 с.
Менчинская, Н.А. Проблемы обучения, воспитания и психического развития ребенка / Н.А. Менчинская, под ред. Е.Д. Божович. – М., 1998. – 448 с.
Типологические особенности умственной деятельности младших школьников / под ред. С.Ф. Жуйкова. – М., 1968. – 232 с.
Рубинштейн, С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. – СПб., 2002. – 720 с.
Васильева, Т.Н. Саногенное мышление учащегося, учителя / Т.Н. Васильева. – Калининград, 2000. – 152 с.
Колесова, С.В. Позитивное мышление как условие становления позитивного «образа мира» в социальном опыте ребенка / С.В. Колесова // Категория «социального» в современной педагогике и психологии : материалы научно-практической конференции (заочной) с международным участием: 19-20 декабря 2013 г. / отв. ред. А.Ю. Нагорнова. – Ульяновск, 2013. – 582 с.
Емельянова, Е.В. Психологические проблемы современного подростка и их решение в тренинге / Е.В. Емельянова. –
СПб., 2008. – 336 с.
Голованова, Н.Ф. Основы общей педагогики / Н.Ф. Голованова. – СПб., 2005. – 317 с.
Щуркова, Н.Е. Новое воспитание / Н.Е. Щуркова. – М., 2003. – 157 с.
Щуркова, Н.Е. Профессиональное мастерство классного руководителя / Н.Е. Щуроква. – М., 2007. – 160 с.
Питюков, В.Ю. Основы педагогической технологии / В.Ю. Питюкова. – М., 1997. – 176 с.
Белкин, А.С. Ситуация успеха: как ее создать / А.С. Белкин. – М., 1991. – 176 c.
Леви, В.Л. Нестандартный ребенок / В.Л. Леви. – СПб., 1993. – 254 с.