Stereotype and symbol in the discourse of advertising: the theoretical aspect of lingosynergetics
Keywords:
culture of China, Chinese-English translation, an ancient Chinese book «Di Zi Gui»Abstract
This article is devoted to a theoretical problem of functional rapprochement of a stereotype and a symbol in the discourse of advertising. The problem is considered from positions of traditional system methodology and lingosynergetics.References
Аршинов, В.И. Синергетическое движение в языке / В.И. Аршинов, Я.И. Свирский // Самоорганизация в науке. Опыт философского осмысления. – М. : АСТ, 1994. – 198 с.
Пищальникова, В.А. История и теория психолингвистики / В.А. Пищальникова. – М. : ИЯ РАН ; МГЛУ, 2005. – Ч. 1. – 296 с.
Сонин, А.Г. Когнитивная лингвистика: становление парадигмы / А.Г. Сонин. – Барнаул : Изд-во АлтГУ, 2002. – 240 с.
Downloads
Published
2014-12-18
Issue
Section
Философия человека, культуры и образования