Stereotype and symbol in the discourse of advertising: the theoretical aspect of lingosynergetics

Authors

  • Татьяна Георгиевна Утробина Алтайская государственная педагогическая академия

Keywords:

culture of China, Chinese-English translation, an ancient Chinese book «Di Zi Gui»

Abstract

This article is devoted to a theoretical problem of functional rapprochement of a stereotype and a symbol in the discourse of advertising. The problem is considered from positions of traditional system methodology and lingosynergetics.

Author Biography

Татьяна Георгиевна Утробина, Алтайская государственная педагогическая академия

кандидат филологических наук, доцент кафедры дошкольного и дополнительного образования

References

Аршинов, В.И. Синергетическое движение в языке / В.И. Аршинов, Я.И. Свирский // Самоорганизация в науке. Опыт философского осмысления. – М. : АСТ, 1994. – 198 с.

Пищальникова, В.А. История и теория психолингвистики / В.А. Пищальникова. – М. : ИЯ РАН ; МГЛУ, 2005. – Ч. 1. – 296 с.

Сонин, А.Г. Когнитивная лингвистика: становление парадигмы / А.Г. Сонин. – Барнаул : Изд-во АлтГУ, 2002. – 240 с.

Published

2014-12-18

Issue

Section

Философия человека, культуры и образования