THE ROLE OF THE TEACHER IN THE TYPOLOGY OF LEGAL CULTURE
Abstract
The content and the types of legal culture have always aroused great interest in the scientific community because the problem of formation and development of legal culture is an important aspect of the legal system of any state. In the present article the study of the role of the teacher in the typology of legal culture based on existing research. The author conducts typology of legal culture and analyzes the features of the types of legal culture.References
Болотова, Е. Л. Правовая подготовка педагога в условиях формирования гражданского общества / Е. Л. Болотова // Педагогическое образование и наука. - 2012. - № 2. - С. 4-9.
Некрасова, Н. А. Основные подходы к типологии правовой культуры / Н. А. Некрасова, У. С. Некрасова // Общество и право. - 2006. - № 3 (13). - С. 13-16.
Лотман, Ю. М. О семиотическом механизме культуры / Ю. М. Лотман, Б. А. Успенский // Учен. зап. Тартус. гос. ун-та. - 1971. - Вып. 284 : Тр. по знаковым системам. 5. - C. 144-166.
Попов, Д. Е. Правовое воспитание как средство формирования правовой культуры / Д. Е. Попов // Аналитика культурологии. - 2010. - № 3. - С. 242-245.
Downloads
Published
2016-10-11
Issue
Section
Педагогические науки