Motivation the independent work of students in the development of foreign language competence

Authors

  • Ольга Евгеньевна Лебедева Алтайский государственный аграрный университет

Keywords:

The humanities, philological education, foreign language, intersubject discipline, formation of personality, inter-cultural communication

Abstract

The article provides a definition of independent work activities. Three types of motivation are revealed. The principles of development and conservation of intrinsic motivation in studying a foreign language for a long time are presented.

Author Biography

Ольга Евгеньевна Лебедева, Алтайский государственный аграрный университет

старший преподаватель кафедры иностранных языков 

References

Зимняя, И.А. Педагогическая психология / И.А. Зимняя. – М. : Логос, 2001. – 384 с.

Леонтьев, А.Н. Деятельность, сознание, личность / А.Н. Леонтьев. – М. : Политиздат, 1987. – 307 с.

Горбунов, Л.М. Организация и методика самостоятельной работы студентов по педагогике : учебно-метод. пособие / Л.М. Горбунов. – Иркутск : Изд-во Иркут. гос. пед. ун-та, 2002. – 120 с.

Рубинштейн, С.Л. Проблемы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. – М. : Просвещение, 1989. – 416 с.

Ильин, Е.П. Мотивация и мотивы / Е.П. Ильин. – СПб. : Изд-во «Питер», 2000. – 512 с.

Маслоу, А. Мотивация и личность / А. Маслоу ; пер. с англ. – СПб. : Евразия, 1999. – 479 с.

Published

2014-12-19

Issue

Section

Педагогика и психология непрерывного образования и проблемы социализации личности