FORMATION OF CREATIVE PERSONALITY AT FOREIGN LANGUAGE CLASSES

Authors

  • Наталья Анатольевна Устелимова Евразийский национальный университет им. Л.Н. Гумилева
  • Гаухар Мусаевна Жусупова Евразийский национальный университет им. Л.Н. Гумилева

Abstract

Educational system in Kazakhstan aims to prepare university graduates for full-fledged participation in the public life. The main conditions for personal and professional self-realization of a graduate student are competence, mobility, flexibility and activity. Foreign language as a study subject is a platform facilitating the process of knowledge accumulation and development of creative skills, which allows the student to make a conscious choice, discover new horizons and transfer the acquired knowledge into different contexts, when resolving nonstandard and demanding tasks and problems.

Author Biographies

Наталья Анатольевна Устелимова, Евразийский национальный университет им. Л.Н. Гумилева

кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков

Гаухар Мусаевна Жусупова, Евразийский национальный университет им. Л.Н. Гумилева

магистр педагогических наук, старший преподаватель кафедры иностранных языков

References

Асмолов, А. Г. Историко-эволюционный подход в психологии личности : автореф. … д-ра психол. наук / А. Г. Асмолов. - Москва. - 1996. - 48 с.

Дорфман, Л. Я. Дивергентное мышление и дивергентная индивидуальность: Ресурсы креативности / Л. Я. Дорфман // Ежегодник РПО. - 2002. - Вып. 1. - Т. 8. - С. 35-46.

Дружинин, В. Н. Психология общих способностей / В. Н. Дружинин. - Санкт-Петербург : Питер, 2002. - 199 с.

Guilford, J. P. Cognitive Psychology’s Ambiguities: Some Suggested Remedies / J. P. Guilford // Psychological Review. - 1982. - Р. 48-59.

Torrance, E. P. Teaching creative and gifted learners / E. P. Torrance // Handbook of research on teaching, Wittrock M.C. (ed). - New York, 1986. - 124 p.

Лисовская, В. А. Формирование творческого потенциала личности воспитателя в педвузе / В. А. Лисовская. - Киев, 1984. - 174 с.

Белый, Б. И. Тест Роршаха: практика и теория / под ред. Л. Н. Собчик. - Санкт-Петербург : Дорваль, 1992. - 200 с.

Published

2017-04-10

Issue

Section

Педагогические науки