LINGUODIDACTIC PORTRAIT OF THE LINGUIST-TEACHER

Authors

  • Зоя Александровна Шнейдер Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

pedagogical institute, jubilee, leading university of Kazakhstan

Abstract

The relevance of the chosen issue is justified by the growing of international relationship which mentions the knowledge of one or several foreign languages. This fact leads to the demand of the profession of the linguist-teacher. This work presents personal qualities of the contemporary linguist-teacher which he needs to have according to our opinion to realize the pedagogical activity in the most effective way. The personality of the teacher is considered through the personal and professional qualities which he can acquire and develop during his psychological, pedagogical, didactic and linguistic courses as well.

Author Biography

Зоя Александровна Шнейдер, Алтайский государственный педагогический университет

ассистент кафедры французского языка

References

Леорда, С. В. Речевой портрет современного студента [Электронный ресурс] : автореф. дис.. канд. филол. наук / С. В. Леорда. - Саратов, 2006.

Осетрова, Е. Н. Речевой имидж / Е. Н. Осетрова. - Красноярск : КГУ, 2004. - 219 с.

Зеер, Э. Ф. Психология личностно ориентированного профессионального образования / Э. Ф. Зеер. - Москва : Академия, 2013. - 416 с.

Кутейников, А. Н. Психологический портрет и социальные ожидания высокопродуктивного преподавателя вуза / А. Н. Кутейников // Управленческое консультирование. - 2013. - № 6. - С. 117-121.

Казакова, О. П. Практико-ориентированные задачи в подготовке преподавателей иностранного языка для специальных целей / О. П. Казакова // Педагогическое образование в России. - 2014. - № 6. - С. 109-111.

Published

2017-11-17

Issue

Section

Педагогические науки