METHODICAL ASPECTS OF USE OF MENTAL MAPS AT GENERALIZATION OF THE TRAINING MATERIAL (ON THE EXAMPLE OF THE SUBJECT«PROBABILITY THEORY» IN A SCHOOL COURSE OF MATHEMATICS)

Authors

  • Лариса Михайловна Бронникова Алтайский государственный педагогический университет
  • Елена Игоревна Майер Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

methodology of formation of readiness for use of digital educational resources, specificity of professional activity of the teacher of primary classes

Abstract

In the present article ample opportunities of use of mental maps in modern educational process are proved. On the example of systematization and generalization of knowledge of the subject «Probability theory» the technology of preparation of a mental map at a mathematics lesson is described. Methodical recommendations are offered the mathematics teacher on the organization of work of pupils on a mental map.

Author Biographies

Лариса Михайловна Бронникова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент кафедры математического анализа и прикладной математики

Елена Игоревна Майер, Алтайский государственный педагогический университет

студентка института физико-математического образования

References

Бьюзен, Т. Суперпамять / Т. Бьюзен. - Минск : Попурри, 2003. - 208 с.

Майер, Е. И. Возможности и преимущества использования ментальных карт в образовательном процессе / Е. И. Майер, Л. М. Бронникова // Наука и образование: новое время. - 2017. - № 3 (20). - С. 418-421.

Бьюзен, Т. Карты памяти. Используй свою память на 100 % / Т. Бьюзен. - Москва : Росмэн-Пресс, 2007. - 96 с.

Воробьева, В. М. Эффективное использование метода интеллект-карт на уроках : методическое пособие / В. М. Воробьева, Л. В. Чурикова, Л. Г. Будунова. - Москва : ГБОУ «ТемоЦентр», 2013. - 44 с.

Сазанова, Л. Н. Ментальные карты как средство обучения в вузе / Л. Н. Сазанова // Перспективы развития информационных технологий. - 2016. - № 28. - С. 118-122.

Published

2018-02-05

Issue

Section

Педагогические науки