EFFECTIVE WAYS OF IMPROVEMENT OF PROFESSIONALLY PSYCHOLOGICAL TRAINING OF STUDENTS MEANS OF PSYCHOTECHNICAL GAMES

Authors

  • Наталья Владимировна Попова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

sentence, language, speech, communication, utterance ◆ speech act ◆ actualization

Abstract

In article practical questions effective introduction and carrying out psychotechnical games in professional and psychological training of students on classes in physical culture are considered. Application of innovative technology on classes in physical culture is analyzed. In work it is noted that psychotechnical game exercises need to be applied on classes in physical preparation systematically, only in this case it is possible to achieve their maximum psychology and pedagogical efficiency.

Author Biography

Наталья Владимировна Попова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент кафедры теоретических основ физического воспитания

References

Попова, Н. В. Инновационные педагогические технологии как условие формирования профессиональной компетенции бакалавров института физической культуры и спорта / Н. В. Попова, Д. Е. Баянкина // Мир науки, культуры, образования. - 2017. - Т. 63, № 2. - С. 194-198.

Попова, Н. В. Практические вопросы применения нетрадиционных физических упражнений на занятиях по физической культуре / Н. В. Попова, И. В. Кузнецов // Всероссийская заочная научно-практическая конференция с международным участием, посвященная 50-летию института физической культуры и спорта «Физическая культура и спорт: пути совершенствования» : материалы конференции. - Барнаул, 2016. - С. 86-90.

Кондаков, И. М. Психологический словарь / И. М. Кондаков. - Москва : Изд-во «Харвест», 2007. - 512 с.

Цзен, Н. В. Психотренинг: игры и упражнения / Н. В. Цзен, Ю. В. Пахомов. - Изд. 2-е, доп. - Москва : Независимая фирма «Класс», 1999. - 272 с.

Маллаев, Д. М. Теоретические проблемы игровой деятельности / Д. М. Маллаев // Вестник ДГПУ. - 1999. - № 1. - С. 16-25.

Published

2018-02-05

Issue

Section

Психологические науки