METHODS OF IMPLEMENTATION OF THE PRINCIPLE OF CULTURAL DIALOGUE IN TEACHING SCHOOLCHILDREN FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The article deals with the theoretical basis for the implementation of the principle of dialogue of cultures at foreign language lessons, demonstrates the practical methods of its application in teaching schoolchildren foreign languages. The authors emphasize the great importance of the implementation of the principle of cultural dialogue at the foreign language lessons, and come to conclusion that only basing on main provisions of this principle it is possible to achieve a good level of the foreign language communicative competence by Russian schoolchildren.References
Азимов, Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. - Москва : ИКАР, 2009. - 448 с.
Носонович, Е. В. Параметры аутентичного учебного текста / Е. В. Носонович, Р. П. Мильруд // Иностранные языки в школе. - 1999. - № 1. - С. 11-18.
Пассов, Е. И. Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования : методическое пособие для преподавателей русского языка как иностранного / Е. И. Пассов, Н. Е. Кузовлева. - Москва : Русский язык, 2010. - 568 с.
Сысоев, П. В. Концепция языкового поликультурного образования (на материале культуроведения США) : монография / П. В. Сысоев. - Москва : Еврошкола, 2003. - 401 с.