PROCRASTINATION AND SELF-ACTUALIZATION IN STUDENTS OF A PEDAGOGICAL HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION
Keywords:
communicative skills, children with disabilities, extracurricular activitiesAbstract
The article is devoted to the problem of investigating procrastination and self-actualization of young people of different profiles of the pedagogical institution of higher education. The results of the study of the differences and correlative dependence of the results of procrastination, readiness for self-development and self-actualization in trainees, separated by the profile of training and sex, are presented.References
Федина, Л. В. Взаимосвязь самоактуализации и профессиональной направленности будущего педагога [Электронный ресурс] / Л. В. Федина, Е. А. Соловьева, Г. В. Кухтерина. - Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/vzaimosvyaz-samoaktualizatsii-i-professionalnoy-napravlennosti-buduschego-pedagoga, свободный.
Steel, P. The Nature of Procrastination: A Meta-Analytic and Theoretical Rewiew of Quintessential Self-Regulatory Failure / Р. Steel // Psychological Bulletin. - 2007. - V. 133, № 1. - P. 65-94.
Lay, C. H. At last, my research article on procrastination / C. H. Lay // J. of Research in Personality. - 1986. - Vol. 20, № 4. - P. 474-495.
Сухорукова, А. А. Теоретические основы проблемы исследования прокрастинации и саморазвития у студентов / А. А. Сухорукова, И. В. Григоричева // Актуальные вопросы педагогики и психологии образования : материалы VIII Всероссийской научно-практической конференции молодых ученых, магистрантов, студентов. - Барнаул : АлтГПУ, 2018 - С. 114-116.
Абрамова, Г. С. Возрастная психология : учебное пособие / Г. С. Абрамова. - 4-е изд. - Москва : Академия, 1999. - 672 с.