DEVELOPING PHONOLOGICAL COMPETENCE IN TEACHING ENGLISH IN SENIOR CLASSES
Keywords:
monuments, Turkic script, Arabic script, transfer, Latin, Cyrillic, dictionary of XIX century, polysemy, modern Kazakh language, match, semantic transformationsAbstract
The aim of the article is to show the peculiarities of developing phonological competence which is viewed as a part of linguistic competence in teaching English at secondary schools. As parts of phonological competence such aspects of pronunciation as word and logical stress, connected speech and intonation have been distinguished. The article presents some examples of useful exercises to develop phonetic skills.References
Щукин, А. Н. Методика преподавания иностранных языков : учебник для студентов учреждений высшего образования / А. Н. Щукин, Г. М. Фролова. - Москва : Академия, 2015. - 288 с.
Щерба, Л. В. Преподавание иностранного языка в средней школе. Общие вопросы методики / Л. В. Щерба ; под ред. И. В. Рахманова. - Москва, 2002.
Соклакова, О. В. К обучению интонации устного неподготовленного монологического высказывания (на материале английского языка) / О. В. Соклакова // Иностранные языки в школе. - 2003. - № 3. - С. 12-16.
Downloads
Published
2019-03-20
Issue
Section
Педагогические науки