MAINTAINING THE FUNDAMENTALITY OF MATHEMATICAL EDUCATION AS AN ESSENTIAL CONDITION FOR CONTINUING EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-2-21-24Keywords:
continuing education, mathematical education, fundamental education, utilitarian approach, self-motivation, ability to learnAbstract
The problem of maintaining the fundamental nature of mathematical education is considered as the condition for lifelong education. The article substantiates the idea that fundamental mathematical education will help cultivate the student’s self-motivation for education; it will contribute to the formation of the ability to learn, the implementation of the developing function of mathematical education and the intellectual flowering of personality.References
Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования (утв. приказом Министерства образования и науки РФ от 17 декабря 2010 г. № 1897). URL: http://минобрнауки.рф/документы/938 (дата обращения: 06.02.2020).
Образование, которое мы можем потерять: сборник / под общ. ред. В. А. Садовничего. М.: МГУ, 2002. 288 с.
Брейтигам Э. К., Кулешова И. Г. Факторы реализации развивающей функции математики при обучении в школе и вузе // Педагогический журнал. 2019. Т. 9, № 2А. С. 167-176.
Ильин В. П. Математическое моделирование. Ч. I. Непрерывные и дискретные модели. Новосибирск: РАО СО. Институт вычислительной математики и математической геофизики, 2017. 429 с.