Task approach in the structure of independent educational activity of future teachers of natural sciences

Authors

  • Александр Андреевич Коновал Криворожский педагогический институт Криворожского национального университета, г. Кривой Рог
  • Ирина Васильевна Ловьянова Криворожский педагогический институт Криворожского национального университета, г. Кривой Рог
  • Николай Анатольевич Слюсаренко Криворожский педагогический институт Криворожского национального университета, г. Кривой Рог
  • Татьяна Ивановна Туркот КВУЗ «Херсонская академия непрерывного образования», г. Херсон

Keywords:

imo-model, international standards imo, mathematical preparation of future navigators

Abstract

The article reveals one of the didactic approaches, the use of which, in teaching natural sciences, will improve the quality of students’ knowledge, this is the so-called task approach. This article aims to reveal the specifics of independent educational activity Assimilation common logical and special methods for solving problems in the natural sciences. The authors presented in detail the contents of general logical methods for the solution of educational problems, their application is considered by the example of solving problems in physics, and also shows an example of the task of special chemistry methods.

Author Biographies

Александр Андреевич Коновал, Криворожский педагогический институт Криворожского национального университета, г. Кривой Рог

доктор педагогических наук, профессор кафедры физики и методики ее обучения

Ирина Васильевна Ловьянова, Криворожский педагогический институт Криворожского национального университета, г. Кривой Рог

кандидат педагогических наук, доцент кафедры математики и методики ее обучения

Николай Анатольевич Слюсаренко, Криворожский педагогический институт Криворожского национального университета, г. Кривой Рог

кандидат педагогических наук, доцент кафедры физики и методики ее обучения

Татьяна Ивановна Туркот, КВУЗ «Херсонская академия непрерывного образования», г. Херсон

кандидат педагогических наук, доцент

References

Балл, Г.А. Теория учебных задач: Психолого-педагогический аспект/Г.А. Балл. -М.: Педагогика, 1990. -184 с.

Загвязинский, В.И. О движущих силах учебного процесса/В.И. Загвязинский//Советская психология. -1973. -№ 6. -С. 37-42.

Лов’янова, I.В. Про вiзуалiзацiю розв’язкiв задач математичної фiзики/I.В. Лов’янова, М.А. Слюсаренко//13-а мiжнародна конференцiя iм. М.Кравчука, 13-15 травня, 2010 р., Київ: матерiали конференцiї. -К.: НУТУ, 2010. -Т. 1. -С. 258.

Крутский А.Н. Психодидактика среднего образования: монография/А.Н. Крутский. -Барнаул: БГПУ, 2008. -254 с.

Published

2014-10-25

Issue

Section

Дидактика математики и физики