IMPLEMENTATION OF INTERDEPARTMENTAL MENTORING PROJECT “KINDERGARTEN - SCHOOL - UNIVERSITY”

Authors

  • S. V. Belyaeva Altai State Pedagogical University
  • I. V. Leontieva Gymnasium № 131
  • A. A. Semerninov Gymnasium № 131

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2021-1-7-12

Keywords:

higher pedagogical education, professionalization, mentoring

Abstract

Mentoring programs implemented within the frameworks of interdepartmental cooperation is one of the promising outlooks for professionalization of students’ academic activity. Analysis and summarizing of such mentoring project realization experience are the objective of the article. The article studies the author’s model of mentoring the core of which is represented by methods of analysis and synthesis of accumulated knowledge in the sphere of linguodidactics, experiment and observation methods, communicative method of foreign language teaching.

Author Biographies

S. V. Belyaeva, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент кафедры французского языка

I. V. Leontieva, Gymnasium № 131

учитель высшей квалификационной категории французского и английского языков

A. A. Semerninov, Gymnasium № 131

директор

References

Батышев А. С. Педагогическая система наставничества в трудовом коллективе. М.: Педагогика, 1985. 155 с.

Беляева С. В. Развитие профессиональной компетенции студентов педагогического вуза в процессе организации и реализации проекта наставничества // Мир науки, культуры, образования. 2020. № 2 (81). С. 207-210.

Бутенко В. С., Бутенко О. С. Наставничество как форма непрерывного образования и профессиональной самореализации // Гуманитарные и социальные науки. Сер.: Психология. 2012. № 4. С. 248-255.

Вершловский С. Г., Гриб Т. И., Кричевский В. Ю. Учитель - Методист - Наставник стажера. М.: Просвещение, 1988. 144 с.

Дудина Е. А. Наставничество как особый вид педагогической деятельности: сущностные характеристики и структура // Вестник Новосибирского государственного педагогического университета. 2017. Т. 7. С. 25-36.

Кулюткин Ю. Н., Сухобская Г. С. Мышление учителя. Личностные механизмы и понятийный аппарат. М.: Педагогика, 1970. 104 с.

Леонтьева И. В. Раннее обучение иностранным языкам: проблемы и перспективы // Раннее обучение иностранным языкам: проблемы и перспективы: материалы регионального семинара, 18 ноября 2005 года. - Барнаул: БГПУ, 2006. С. 94-101.

Поздеева С. И. Наставничество как деятельностное сопровождение молодого специалиста: модели и типы наставничества // Научно-педагогическое обозрение. 2017. № 2. С. 87-91.

Published

2021-03-23

Issue

Section

Педагогические науки: Общая педагогика, история педагогики и образования