ANALYSIS OF THE TRANSFORMATION OF ADDITIONAL VOCATIONAL EDUCATION SYSTEM AT A PEDAGOGICAL UNIVERSITY

Authors

  • L. A. Veretennikova Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2021-2-7-10

Keywords:

additional vocational education, management principles, the principle of adaptability, the principle of system mobility, principle of operational resource provision

Abstract

The article performs a retrospective analysis of the development of the system of additional vocational educational at a pedagogical university. Key management principles have been formulated that allow the structure to develop effectively in a changing organizational context. High-quality stages of development of the system of additional vocational education with analysis of their specifics are identified.

Author Biography

L. A. Veretennikova, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент, директор института дополнительного образования

References

Современное дополнительное образование взрослых: монография / З. В. Глебова, Т. И. Дуброва, Л. П. Шустова и др. М., 2019. 203 с.

Козилова Л. В., Ратова И. В., Чвякин В. А. Дополнительное образование в условиях системных изменений: монография. Ногинск, 2017. 236 с.

Серякова С. Б., Кравченко В. В. Дополнительное профессиональное образование в России и странах Западной Европы: сопоставительный анализ. М., 2016. 163 с.

Published

2021-06-10

Issue

Section

Педагогические науки: Общая педагогика, история педагогики и образования