FORMATION OF A POSITIVE IMAGE OF A PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATION

Authors

  • L. N. Gordeeva Altai State Pedagogical University
  • O. G. Kholodkova Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2021-2-11-17

Keywords:

image, representation, reputation, in-company teachers’ training, preschool educational organization, dynamic model, modern principal’s image

Abstract

The article provides a comparative analysis of the terms “image” and “reputation”. A brief description of the implementation of the dynamic model of managing the process of forming a positive image of a preschool educational organization and its main components is presented. The results of the implementation of this model are presented on the basis of a survey of the target audience - a group of pupils’ parents. The article shows the approbation of the components of the proposed image model within the framework of the regional educational and methodological association of preschool education managers.

Author Biographies

L. N. Gordeeva, Altai State Pedagogical University

зав. детским садом № 56 г. Барнаула, аспирант института психологии и педагогики

O. G. Kholodkova, Altai State Pedagogical University

кандидат психологических наук, доцент кафедры психологии института психологии и педагогики

References

Зарецкая И. И. Будущему специалисту - основы делового этикета // Методист. 2010. № 7. С. 15.

Макаревич Э. Ф., Карпухин О. И. Имидж в современном мире // Социально-гуманитарные знания. 2012. № 3. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/imidzh-v-sovremennom-mire (дата обращения: 28.04.2021).

Гончаров М. А. Основы менеджмента в образовании. М.: КНОРУС, 2010. С. 273-290.

Шепель В. М. Имиджелогия. М.: Народное образование, 2002. 254 с.

Мамаева В. Ю., Мацько В. В. Имидж как объект научного анализа и категория маркетинга // Вестник ОмГУ. Сер.: Экономика. 2017. № 4. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/imidzh-kak-obekt-nauchnogo-analiza-i-kategoriya-marketinga (дата обращения: 28.04.2021).

Колосова В. И., Вавилычева Т. Ю. Деловая репутация: понятие, проблемы правового регулирования и охраны // Вестник ННГУ. 2011. № 3-1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/delovaya-reputatsiya-ponyatie-problemy-pravovogo-regulirovaniya-i-ohrany (дата обращения: 28.04.2021).

Комоликова С. С. Понятие репутации в культурологическом аспекте // Вестник ЧелГУ. 2013. № 33. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ponyatie-reputatsii-v-kulturologicheskom-aspekte (дата обращения: 28.04.2021).

Мамон В. Н. Подход к управлению имиджем предприятия // Менеджмент в России и за рубежом. 2010. № 2. С. 80-91.

Published

2021-06-10

Issue

Section

Педагогические науки: Общая педагогика, история педагогики и образования