PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL READINESS OF PEDAGOGICAL UNIVERSITY STUDENTS TO WORK IN CONDITIONS OF INCLUSIVE EDUCATION

Authors

  • V. V. Yerokhin Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2021-2-35-40

Keywords:

students, inclusive education, children with disabilities, information readiness, psychological readiness, professional readiness

Abstract

This article considers the psychological and pedagogical readiness of pedagogical university students for professional interaction with children with HIA. Special attention is paid to the levels of information, psychological and professional readiness of future teachers to work in conditions of inclusive education; the results of the conducted study on this topic are given. The need to develop and introduce into the educational process a set of practical classes on future professionals’ preparation for work in inclusive practice is discussed.

Author Biography

V. V. Yerokhin, Altai State Pedagogical University

аспирант

References

Каштанова С. Н., Фильченкова И. Ф. Критериальная база для проведения мониторинга деятельности вузов и региональных ресурсных центров по обучению лиц с ограниченными возможностями здоровья и инвалидностью // Современные научные исследования и инновации. 2016. № 10. С. 489-498.

Токарь И. Е. Инклюзивное образование: опыт и перспективы развития // Социальная педагогика. 2011. № 5. С. 93-105.

О реализации Комплексной программы повышения профессионального уровня педагогических работников общеобразовательных организаций в 2016 году: Письмо Министерства образования и науки РФ от 28.12.2016 № МОН-П-5436. URL: http://docs.cntd.ru/document/456047762 (дата обращения: 20.02.2021).

Published

2021-06-10

Issue

Section

Педагогические науки: Теория и методика профессионального образования