SUBJECT TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF COMPUTER SCIENCE IN THE CONTEXT OF MODELING REAL EDUCATIONAL PROCESSES FOR SOLVING PROFESSIONAL ACTIVITY ISSUES
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2021-4-12-16Keywords:
demonstration exam, assessment of the quality of university graduate training, pedagogical design of the educational process, teacher of computer scienceAbstract
The article presents a description of pedagogical activity based on strengthening the practice-oriented component of the process of subject training of future teachers of computer science, ensuring the level of objectification of the assessing procedure for learning outcomes by universities graduates’ interacting with real and potential employers. The study was conducted on the basis of educational institutions of Altai Krai in the period from 2016 to 2021.References
Кошева Д. П. Педагогическое проектирование деятельности образовательного учреждения в условиях сетевого взаимодействия // Преподаватель XXI век. 2017. № 1-1. С. 40-51.
Лазаренко И. Р., Волохов С. П. Профессионально-образовательное сопровождение целевого обучения педагогов с учетом потребностей системы образования Алтайского края // Вестник Мининского университета. 2017. № 3 (20). С. 3.
Радионов В. Е. Теоретические основы педагогического проектирования: дис. … д-ра пед. наук. СПб., 1996. 320 с.
Инновационный проект «Демонстрационный экзамен в системе независимой оценки качества высшего образования». URL: https://www.altspu.ru/students/Demo_exam/index.php?sphrase_id=50203 (дата обращения: 18.10.2021).
Российская педагогическая энциклопедия: в 2 т. / гл. ред. В. В. Давыдов. М.: Большая Российская энциклопедия, 1993. Т. 1. С. 263.
Давыдов В. В. Виды общения в обучении. М.: Просвещение, 1972. 424 с.
Юдин Э. Г. Методология науки. Системность. Деятельность. М.: Эдиториал УРСС, 1997. 444 с.
Колесникова И. А. «Педагогическая реальность: опыт межпарадигмальной рефлексии»: курс лекций по философии педагогики. СПб.: Детство=Пресс, 2001. 288 с.