SUBJECT TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF COMPUTER SCIENCE IN THE CONTEXT OF MODELING REAL EDUCATIONAL PROCESSES FOR SOLVING PROFESSIONAL ACTIVITY ISSUES

Authors

  • D.P. Kosheva Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2021-4-12-16

Keywords:

demonstration exam, assessment of the quality of university graduate training, pedagogical design of the educational process, teacher of computer science

Abstract

The article presents a description of pedagogical activity based on strengthening the practice-oriented component of the process of subject training of future teachers of computer science, ensuring the level of objectification of the assessing procedure for learning outcomes by universities graduates’ interacting with real and potential employers. The study was conducted on the basis of educational institutions of Altai Krai in the period from 2016 to 2021.

Author Biography

D.P. Kosheva, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент, кафедра теоретических основ информатики

References

Кошева Д. П. Педагогическое проектирование деятельности образовательного учреждения в условиях сетевого взаимодействия // Преподаватель XXI век. 2017. № 1-1. С. 40-51.

Лазаренко И. Р., Волохов С. П. Профессионально-образовательное сопровождение целевого обучения педагогов с учетом потребностей системы образования Алтайского края // Вестник Мининского университета. 2017. № 3 (20). С. 3.

Радионов В. Е. Теоретические основы педагогического проектирования: дис. … д-ра пед. наук. СПб., 1996. 320 с.

Инновационный проект «Демонстрационный экзамен в системе независимой оценки качества высшего образования». URL: https://www.altspu.ru/students/Demo_exam/index.php?sphrase_id=50203 (дата обращения: 18.10.2021).

Российская педагогическая энциклопедия: в 2 т. / гл. ред. В. В. Давыдов. М.: Большая Российская энциклопедия, 1993. Т. 1. С. 263.

Давыдов В. В. Виды общения в обучении. М.: Просвещение, 1972. 424 с.

Юдин Э. Г. Методология науки. Системность. Деятельность. М.: Эдиториал УРСС, 1997. 444 с.

Колесникова И. А. «Педагогическая реальность: опыт межпарадигмальной рефлексии»: курс лекций по философии педагогики. СПб.: Детство=Пресс, 2001. 288 с.

Published

2021-12-01

Issue

Section

Педагогические науки: Теория и методика профессионального образования