PEDAGOGICAL CASE-COMPETITION AS A WAY TO TRAIN FUTURE TEACHERS

Authors

  • Alikhan M. Dinaev Chechen State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2022-3-34-38

Keywords:

pedagogical case competition, case study, future teachers, professional training, pedagogical university, soft skills, pedagogical workshop

Abstract

Pedagogical case competitions are an innovative form of training future teachers and professional development of current teachers. It is widespread in many areas and directions of training, but it is practically not used in pedagogical universities. The article presents the goals and objectives of pedagogical case competitions, evaluation criteria, examples of author’s cases, and suggests one of the possible formats for their conduct. The experience of implementing pedagogical case-championships has demonstrated their high efficiency, as well as the high interest of students.

Author Biography

Alikhan M. Dinaev, Chechen State Pedagogical University

заведующий педагогической мастерской

References

Гузуева Э. Р., Жамборов А. А., Мутусханова Р. М. Практика применения кейс-метода в обучении студентов // Мир науки, культуры, образования. 2021. № 1 (86). С. 77-78.

Суханов А. Е. Инженерные чемпионаты по решению бизнес-кейсов // Горное эхо. 2018. № 4. С. 25-26.

Алиев Р. А., Новикова Е. А. Кубок экокейсов как эффективный инструмент экологизации профессиональной подготовки в вузе // Профессиональное самоопределение молодежи инновационного региона: проблемы и перспективы: сборник статей по материалам всероссийской научно-практической конференции с международным участием. Красноярск, 2017. С. 21-23.

Абдусаламов Р. А., Магдилова Л. В. Развитие юридического образования в условиях информационного общества и сетевого взаимодействия // Мир науки, культуры, образования. 2018. № 6. С. 133-135.

Яшин Н. С., Казнина К. А., Калинина Д. М. Цифровизация и вызовы системы образования: решение кейсов как инструмент развития практических навыков и компетенций // Вестник Саратовского государственного социально-экономического университета. 2019. № 3. С. 38-41.

Phillips N., Wood L. Teaching diversity through case competition // Journal of Learning in Higher Education. 2017. Vol. 13, Issue 2. P. 25-31.

Попова С. Ю., Пронина Е. В. Современные образовательные технологии. Кейс-стади: учеб. пособие для академического бакалавриата. М.: Юрайт, 2019.

Василевич О. П. Кейс-метод как инструмент педагогической поддержки // Вестник БГПУ. Педагогика. 2019. № 1. С. 6-9.

Published

2022-09-30

Issue

Section

Педагогические науки: Методология и технология профессионального образования