FUNDAMENTALS OF THE FORMATION OF COUNTRY-SPECIFIC COMPETENCE OF FOREIGN STUDENTS OF THE PREPARATORY DEPARTMENT OF THE UNIVERSITY

Authors

  • Anna G. Saifulina Amur State University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2022-4-42-48

Keywords:

country-specific competence, foreign students, preparatory department, pedagogical research, expert survey, Amur State University

Abstract

This article is devoted to the main aspects of the formation of country-specific competence among foreign students of the preparatory department, which were formulated based on the results of the study. The work contains a program and research results that determine the features of the formation of this competence and confirm the need for its formation. The study was conducted on the basis of the Preparatory Department of the Amur State University. As part of the study, testing and questioning of foreign students of the preparatory department, as well as an expert survey of teachers of the preparatory department were conducted.

Author Biography

Anna G. Saifulina, Amur State University

аспирант кафедры психологии и педагогики факультета социальных наук

References

Министерство науки и высшего образования Российской Федерации: официальный сайт. URL: https://minobrnauki.gov.ru/press-center/news/?ELEMENT_ID=46158 (дата обращения: 02.03.2022).

Правительство России: официальный сайт. URL: http://government.ru/info/27864/ (дата обращения: 26.10.2022).

Сайфулина А. Г., Лейфа А. В. Обоснование страноведческой компетенции в структуре обучения иностранных учащихся подготовительного отделения // Вестник АмГУ. 2021. № 94. С. 62-66.

Верещагин Е. М., Костомаров В. Г. Язык и культура. Три лингвострановедческие концепции: лексического фона, рече-поведенческих тактик и сапиентемы / под ред. и с послесл. акад. Ю. С. Степанова. М.: Индрик, 2005. 1040 с.

Сафонова В. В. Изучение языков международного общения в контексте диалога культур и цивилизаций. Воронеж: Истоки, 1996. 237 с.

Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам: теория и практика: учеб. пособие для преподавателей и студентов. М.: Филоматис, 2004. 416 с.

Published

2022-12-05

Issue

Section

Педагогические науки: Методология и технология профессионального образования