FEATURES OF ORGANIZING THE ELEMENTARY STAGE OF TEACHING A SECOND FOREIGN LANGUAGE IN UNIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2022-3-24-28Keywords:
elementary stage of education, second foreign language, introductory corrective course, basic course, principle of integrated learning, interferenceAbstract
This article deals with the problem of teaching a second foreign language at the elementary stage in the Linguistic Institute. The study indicates that the elementary stage should include an introductory corrective course and a basic course. The attention is focused on the specifics of the contents of these components and on the choice of productive technologies and techniques for the formation of necessary competencies. The authors come to the conclusion that the principle of comprehensive training in all types of speech activity and the reliance on the first foreign language will positively impact the formation and the development of students skills to master their second foreign language in the future.References
Барышников Н. В. Методика обучения второму иностранному языку в школе. М.: Просвещение, 2003. 159 с.
Тихонова Н. В. Технология «перевернутый класс» в вузе: потенциал и проблемы внедрения // Казанский педагогический журнал. 2018. № 2 (127). С. 74-78.
Зубова А. И. Особенности технологии «перевернутый класс» // Иностранные языки в школе. 2019. № 8. С. 20-26.
Соловейчик С. Л. Учение с увлечением. М.: Первое сентября, 2012. 222 с.
Кобзева Н. А. Обучение иноязычному устному общению студентов бакалавриата на основе технологии эдьютейнмента: дис. … канд. пед. наук. Томск, 2018. 251 с.
Коптелова И. Е. Когнитивные грамматические игры // Иностранные языки в школе. 2018. № 4. С. 15-19.
Стогниева О. Н. Написание диаманты на уроках английского языка // Иностранные языки в школе. 2017. № 2. С. 7-11.
Павлова Е. А. Ребусы на уроках английского языка // Иностранные языки в школе. Методическая мозаика. 2017. № 2. С. 29-35.