FEATURES OF ORGANIZING THE ELEMENTARY STAGE OF TEACHING A SECOND FOREIGN LANGUAGE IN UNIVERSITY

Authors

  • Marina G. Babenko Altai State Pedagogical University
  • Tatiana Yu. Khramova Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2022-3-24-28

Keywords:

elementary stage of education, second foreign language, introductory corrective course, basic course, principle of integrated learning, interference

Abstract

This article deals with the problem of teaching a second foreign language at the elementary stage in the Linguistic Institute. The study indicates that the elementary stage should include an introductory corrective course and a basic course. The attention is focused on the specifics of the contents of these components and on the choice of productive technologies and techniques for the formation of necessary competencies. The authors come to the conclusion that the principle of comprehensive training in all types of speech activity and the reliance on the first foreign language will positively impact the formation and the development of students skills to master their second foreign language in the future.

Author Biographies

Marina G. Babenko, Altai State Pedagogical University

кандидат филологических наук, доцент, лингвистический институт

Tatiana Yu. Khramova, Altai State Pedagogical University

кандидат филологических наук, лингвистический институт

References

Барышников Н. В. Методика обучения второму иностранному языку в школе. М.: Просвещение, 2003. 159 с.

Тихонова Н. В. Технология «перевернутый класс» в вузе: потенциал и проблемы внедрения // Казанский педагогический журнал. 2018. № 2 (127). С. 74-78.

Зубова А. И. Особенности технологии «перевернутый класс» // Иностранные языки в школе. 2019. № 8. С. 20-26.

Соловейчик С. Л. Учение с увлечением. М.: Первое сентября, 2012. 222 с.

Кобзева Н. А. Обучение иноязычному устному общению студентов бакалавриата на основе технологии эдьютейнмента: дис. … канд. пед. наук. Томск, 2018. 251 с.

Коптелова И. Е. Когнитивные грамматические игры // Иностранные языки в школе. 2018. № 4. С. 15-19.

Стогниева О. Н. Написание диаманты на уроках английского языка // Иностранные языки в школе. 2017. № 2. С. 7-11.

Павлова Е. А. Ребусы на уроках английского языка // Иностранные языки в школе. Методическая мозаика. 2017. № 2. С. 29-35.

Published

2022-09-30

Issue

Section

Педагогические науки: Методология и технология профессионального образования