FEATURES OF CONDUCTING SOCIO-PSYCHOLOGICAL TRAININGS IN AN ONLINE FORMAT

Authors

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2023-2-66-70

Keywords:

digitalization of education, distance education, training, online training, digital platform, digital etiquette, digital training tools, training program

Abstract

The article deals with the topical issue of modern vocational education - the use of current methods and methods of teaching university students, in particular future psychologists. The article is devoted to the analysis of the peculiarities of the preparation and conduct of socio-psychological trainings in an online format. The authors reveal the role of training sessions in the formation of professional competencies of practical psychologists, systematize the experience of organizational and technical preparation of online training, provide a system of methods and digital tools for activating group work, reveal the features of the selection of exercises for training in online format, and also give examples of specific exercises.

Author Biographies

Galina A. Velichko , Saint-Petersburg State Institute of Psychology and Social Work

Candidate of Psychological Sciences, Аssociate Рrofessor, Associate Professor of the Department of Social Sphere Managemen

Galina Yu. Lizunova, Gorno-Altaisk State University

кандидат философских наук, доцент, доцент кафедры педагогики, психологии и социальной работы

References

Никандров В. В. Антитренинг, или Контуры нравственных и теоретических основ психотренинга: учеб. пособие. СПб.: Речь, 2003. 176 с.

Макаров Ю. В. Психологический тренинг как технология // Известия РГПУ им. А. И. Герцена. 2013. № 155. С. 61-66.

Величко Г. А. Психологическая служба вуза: круг проблем и направления развития // Вестник университета. 2021. № 12. С. 179-184. URL: https://vestnik.guu.ru/jour/article/view/3271/2247 (дата обращения: 12.12.2022). DOI 10.26425/1816-4277-2021-12-179-184.

Цифровой этикет на онлайн-тренингах // Цифровая платформа для создания программ, проведения онлайн-тренингов, управления смешанным обучением. URL: https://www.trainingspace.online/digital-etiket-na-online-treningah (дата обращения: 18.12.2022).

Лакофф Д., Джонсон М. Метафоры, которыми мы живем. М.: Едиториал УРСС, 2004. 256 с.

Центр социально-психологической помощи ГАГУ. URL: https://vk.com/club108050056 (дата обращения: 12.12.2022).

Лизунова Г. Ю. Формирование психологической безопасности образовательной среды (на примере школы Республики Алтай) // Вестник университета. 2020. № 10. С. 180-186. URL: https://vestnik.guu.ru/jour/article/view/2494/1893 (дата обращения: 14.12.2022). DOI 10.26425/1816-4277-2020-10-180-186.

Published

2023-06-14

Issue

Section

Псих. науки: Педагогическая псих., психодиагностика цифр. образовательных сред