USING THE EDUCATIONAL GAME “MEMO” TO DEVELOP SOFT SKILLS IN UNIVERSITY STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2023-3-14-17Keywords:
educational game, soft skills, university students, organization of educational activities, pedagogyAbstract
This paper examines the issues and methods of developing soft skills in university students. The author provides an analytical review of research in this area, comparing and highlighting the most effective methods of formation of the studied skills. One such method is educational games; the author shares examples of using a game called “Memo” in teaching a course on pedagogy, making conclusions about the effectiveness of such games in developing soft skills.References
Раицкая Л. К., Тихонова Е. В. Soft skills в представлении преподавателей и студентов российских университетов в контексте мирового опыта // Вестник РУДН. Сер.: Психология и педагогика. 2018. Т. 15, № 3. С. 350-363.
Nikitina L., Furuoka F. Sharp focus on soft skills: a case study of Malaysian university students’ educational expectations // Educational Research for Policy and Practice. 2012. Vol. 11. P. 207-224.
Жадько Н. В., Безруких М. М. Формирование «мягких» навыков в профессиональном обучении // Профессиональное образование. Столица. 2011. № 8. С. 14-15.
Уварина Н. В., Корнеева Н. Ю., Микрюков Ю. В. Soft skills: актуальность, история, перспективы развития. Современные тенденции развития профессионального образования // Профессиональное образование в России и за рубежом. 2021. № 4 (44). С. 40-46.
Короткая М. В., Попова Е. Д. Развитие soft skills у студента вуза через работу со школьниками // Высшая школа. 2016. № 12-1. С. 54-55.
Современные детерминанты развития soft skills / С. Н. Бацунов, И. И. Дереча, И. М. Кунгурова, Е. В. Слизкова // Научно-методический электронный журнал «Концепт». 2018. № 4 (апрель). С. 198-207. URL: http://e-koncept.ru/2018/181018.htm (дата обращения: 07.07.2023).
Формирование навыков командной работы у будущих педагогов при разработке дидактических игр с традиционными и цифровыми компонентами / Н. И. Исупова, М. С. Перевозчикова, Т. В. Машарова, С. В. Зенкина // Перспективы науки и образования. 2022. № 1 (55). С. 130-146.
Минева О. К., Арманская О. В. Развитие надпрофессиональных компетенций и гармонизация рынка труда прикаспийских стран посредством геймификации образовательного процесса // Педагогические исследования. 2023. Вып. 1. С. 88-102.