Peculiarities of forming the variative part of the applied bachelor’s programme curriculum for preschool specialization

Authors

  • Лидия Ивановна Шварко Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

pedagogical practice, the kinds of practices, interaction, object of activity, preparation, study, reflection

Abstract

The necessity of training practice oriented specialists for preschool education is caused by the modernization of education and introduction of the standard. The modern system of preschool education is represented by different types of preschool institutions and variative forms of education. In this context special demands for educating pedagogues for kindergartens and working out special contents of the curriculum are made.

Author Biography

Лидия Ивановна Шварко, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат филологических наук, доцент кафедры дошкольного и дополнительного образования 

References

Асмолов, А.Г. Федеральный государственный образовательный стандарт дошкольного образования — Стандарт развития [Электронный ресурс] / А.Г. Асмолов. – Режим доступа : http://tc-sfera.ru/posts/asmolov-ag-federalnyy-gosudarstvennyy-obrazovatelnyy-standart-doshkolnogo-obrazovaniya

Волосовец,Т.В. ФГОС дошкольного образования: проблемы и пути их решения [Электронный ресурс] / Т.В. Волосовец. –

Режим доступа : http://tc-sfera.ru/posts/fgos-doshkolnogo-obrazovaniya-problemy-i-puti-ih-resheniya-volosovec-tatyana-vladimirovna

Published

2015-10-22

Issue

Section

Управление развитием социальной системы образования