Teaching psychology of advertising activity in the paradigm of interdisciplinary links
Abstract
The article discusses the methodological and didactic problems of teaching psychology of advertising activity as a subject of interdisciplinary character. The author made an attempt to explain the application of an interdisciplinary approach to the study of multicultural phenomenon advertising, detect and analyze methodological difficulties caused by the multidisciplinary focus of the advertising. There are presented the methods adequate transdisciplinarity material of the course.References
Кэрролл, Л. Приключения Алисы в Стране чудес. Сквозь зеркало и что там увидела Алиса, или Алиса в Зазеркалье. Пища для ума: Сказки, рассказы, стихи, эссе / Л. Кэрролл; пер. с англ. Н. Демуровой, Г. Кружкова, А. Боченкова; вст. ст. Н. Демуровой ; ком. М. Гарднера, Н. Демуровой. — М. : Эксмо, 2007. — 608 с.: ил.
Репьев, А. П. Миф о 25-м кадре [Электронный ресурс] // Школа Александра Репьева. — Режим доступа: http://www.repiev.ru/index.htm.
Ляудис, В.Я. Методика преподавания психологии / В.Я. Ляудис. — М. : Изд-во УРАО. — 128 с.
Карандашев, В. Н. Методика преподавания психологии : учебное пособие / В. Н. Карандашев. — СПб. : Питер, 2006. — 250 с.: ил.
Козлова, Н. В. Методика преподавания психологии в техническом вузе : учебно-методическое пособие / Н. В. Козлова. Томск : Изд-во ТПУ, 2005. — 110 с.