Teaching psychology of advertising activity in the paradigm of interdisciplinary links

Authors

  • Евгения Александровна Московкина Алтайская государственная академия культуры и искусств

Abstract

The article discusses the methodological and didactic problems of teaching psychology of advertising activity as a subject of interdisciplinary character. The author made an attempt to explain the application of an interdisciplinary approach to the study of multicultural phenomenon advertising, detect and analyze methodological difficulties caused by the multidisciplinary focus of the advertising. There are presented the methods adequate transdisciplinarity material of the course.

Author Biography

Евгения Александровна Московкина, Алтайская государственная академия культуры и искусств

кандидат филологических наук, старший научный сотрудник отдела организации научной работы

References

Кэрролл, Л. Приключения Алисы в Стране чудес. Сквозь зеркало и что там увидела Алиса, или Алиса в Зазеркалье. Пища для ума: Сказки, рассказы, стихи, эссе / Л. Кэрролл; пер. с англ. Н. Демуровой, Г. Кружкова, А. Боченкова; вст. ст. Н. Демуровой ; ком. М. Гарднера, Н. Демуровой. — М. : Эксмо, 2007. — 608 с.: ил.

Репьев, А. П. Миф о 25-м кадре [Электронный ресурс] // Школа Александра Репьева. — Режим доступа: http://www.repiev.ru/index.htm.

Ляудис, В.Я. Методика преподавания психологии / В.Я. Ляудис. — М. : Изд-во УРАО. — 128 с.

Карандашев, В. Н. Методика преподавания психологии : учебное пособие / В. Н. Карандашев. — СПб. : Питер, 2006. — 250 с.: ил.

Козлова, Н. В. Методика преподавания психологии в техническом вузе : учебно-методическое пособие / Н. В. Козлова. Томск : Изд-во ТПУ, 2005. — 110 с.

Published

2015-10-22

Issue

Section

Педагогика и психология непрерывного образования и проблемы социализации личности