USE OF POETRY AT THE GERMAN LESSONS AS A METHOD OF THE IMPROVEMENT OF STUDENTS’ MOTIVATION TO THE STUDYING OF GERMAN (BY THE EXAMPLE OF THE THEME «CHRISTMAS IN GERMANY»)
Keywords:
training museum professionals, museum, professional competenceAbstract
This article deals with some forms of work with poetic material in order to develop students’ creative abilities and increase motivation at the practical German lessons.The attention of students at the foreign language lessons is not stable, that’s why a teacher has to capture students’ attention during the whole lesson. Therefore, using such types of work that arouse interest and improve student motivation is of great importance.References
Радикова, Т.И. Удмуртский государственный университет, г. Ижевск, «Применение межкультурного подхода в обучении иностранному языку в неязыковом вузе» [Электронный ресурс] / Т.И. Радикова. — Режим доступа: http://sociosphera.com/publication/conference/2010/77/primenenie_mezhkulturnogo_podhoda_v_obuchenii_inostrannomu_yazyku_v_neyazykovom_vuze/
Advent und Weihnachten. — München : GOETHE-INSTITUT, 1993. — 15 S.
Зверлова, О. Когда наступает Рождество : тематическая тетрадь по немецкому языку для учащихся с 6-го класса шк. с углуб. изуч. нем. яз. / О. Зверлова. — Москва : Март, 1996. — 32 с.
Downloads
Published
2016-04-22
Issue
Section
Функционально-когнитивный анализ языковых единиц и реализация его аппликативного потенциала в обучении русскому и иностранным языкам и в переводоведении