TEACHING STUDENTS HOW TO READ AND UNDERSTAND AUTHENTIC TEXTS IN ENGLISH

Authors

  • Ирина Григорьевна Серова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

a root morpheme, an affixational morpheme, semi-suffix

Abstract

The article focuses on the efficiency of using authentic texts in teaching English and the means of assimilating new information more easily. Understanding the plot and the message of the story is the essential task in learning English as a second foreign language. The teacher is supposed to be able to choose a book that corresponds to the learners’ language acquisition level and to make the process of mastering reading skills a pleasure.

Author Biography

Ирина Григорьевна Серова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат филологических наук, доцент

References

Кулибина, Н.В. Художественный текст в лингводидактическом осмыслении : монография / Н.В. Кулибина. Москва : Гос. ИРЯ им. А.С. Пушкина, 2000. — 304 с.

Лурия, А.Р. Язык и сознание / А.Р. Лурия. — Москва : Изд-во Моск. ун-та, 1979. — 320 с.

Лотман, Ю.М. Внутри мыслящих миров / Ю.М. Лотман. — Mосква : Языки русской культуры, 1996. — 464 с.

Parsons, E. The Nightingales Sing / E. Parsons // Избранные рассказы англо-американских авторов = Short Story Selections. — Москва : Айрис-пресс, 2002. — C. 14—40.

Salinger, J.D. Uncle Wiggily in Connecticut / J.D. Salinger // Избранные рассказы англо-американских авторов = Short Story Selections. — Москва : Айрис-пресс, 2002. — C. 79—104.

Darling, J. The Taxi Driver’s Daughter / J. Darling. — Penguin Books, 2004. — 264 p.

Серова, И.Г. The Taxi Driver’s Daughter. Workbook [Электронный ресурс] = Дочь таксиста. Рабочая тетрадь : учебно-методическое пособие по домашнему чтению по книге Джулии Дарлинг «Дочь таксиста» для студентов, изучающих английский язык на начальных курсах / И.Г. Серова. — Режим доступа: http://library.altspu.ru/ecat/zgate?HOST=ruslan.uni-altai.ru.

Published

2016-04-22

Issue

Section

Функционально-когнитивный анализ языковых единиц и реализация его аппликативного потенциала в обучении русскому и иностранным языкам и в переводоведении