Understanding the foreign culture concepts in the process of perception of original texts by the children abstract

Authors

  • Татьяна Сергеевна Шварко Алтайская государственная педагогическая академия
  • Лидия Ивановна Шварко Алтайская государственная педагогическая академия

Keywords:

psycholinguistics, integration, the picture of the world, gaps elimination, extra-textual, foreign text, recipient, interiorization

Abstract

The article deals with the problem of acquiring all the aspects of the cultural elements characteristic of the country whose language is studied. The contemporary reality involves not simply the assimilation of lexico-grammatical structures of the language, but entering a foreign culture with the help of literary texts when there is a lack of contacts with the native speakers.

Author Biographies

Татьяна Сергеевна Шварко, Алтайская государственная педагогическая академия

магистрант

Лидия Ивановна Шварко, Алтайская государственная педагогическая академия

кандидат филологических наук, доцент, зав. кафедрой дошкольного и дополнительного образования

References

Выготский, Л.С. Вопросы детской психологии / Л.С. Выготский. – СПб. : Изд-во «Союз», 1997. – 211 с.

Залевская, А.А. Вопросы теории двуязычия / А.А. Залевская, – Тверь : Изд-во Твер.гос.ун-та, 2009. – 144 с.

Пищальникова, В.А. Современные парадигмы языкознания / В.А. Пищальникова, А.Г. Сонон, М.К. Тимофеева. – М. : АСОУ, ИНИОН РАН, 2010. – 172 с.

Пропп, В.Я. Мифология сказки / В.Я. Пропп. – М. : Просвещение, 1969. – 512с.

Сорокин, Ю.А. Психолингвистические аспекты художественного текста / Ю.А. Сорокин. – М. : Наука, 1989. – 316 с.

Published

2014-12-19

Issue

Section

Функционально-когнитивный анализ языковых единиц и реализация его аппликативного потенциала в обучении языку