INSTITUTIONAL CHANGES IN HIGHER PEDAGOGICAL EDUCATION

Authors

  • Вера Константиновна Омарова Павлодарский государственный педагогический институт

Keywords:

possessive sentence, existential sentence, language empathy, mental property, mental state

Abstract

In this article the author considers the main directions of institutional changes in the content and organization of training of future teachers. It addresses the matter of national identity preservation while implementing Western system ideas. An attempt has been made to identify ways for further teacher education improvement.

Author Biography

Вера Константиновна Омарова, Павлодарский государственный педагогический институт

кандидат педагогических наук, доцент, профессор кафедры педагогики

References

Таубаева, Ш. Т. Исследовательская культура учителя: методология, теория и практика формирования : монография / Ш. Т. Таубаева. - Алматы : Алем, 2000. - 380 с.

Пиаже, Ж. Психогенез знаний и его эпистемологическое значение / Ж. Пиаже // Семиотика / ред. Ю. С. Степанова. - Москва : Радуга, 1983. - C. 90-101.

Чошанов, М. А. Процесс непрерывного конструирования и реорганизации / М. А. Чошанов // Директор школы. - 2000. - № 4. - С. 56-62.

Published

2016-10-11

Issue

Section

Педагогические науки